Alla inlägg under mars 2012

Av Marielle Månsson - 26 mars 2012 20:32

det var ett tag sen jag skrev men det har inte hänt något specillt... allt går sin gila gång... det som är kul är att jag kommer på en del intervjuer men det tråkiga är att jag inte får jobben för att jag inte riktigt är färdig med mitt examensarbete... men det kommer...

Om dagarna funderar jag också en hel del på det ena och det andra och har kommit fram tiill några saker som det kommer ändras på så småningom.

Annars har jag det bra i mitt liv, jag trivs med livet med patrik och det vi har tillsammans, vi har en del planer för våren och sommaren, som jag verkligen ser fram emot. <3<3<3

kommer inte på mer och skriva men vi hörs snart igen...

Av Marielle Månsson - 14 mars 2012 14:52

Från igår eftermiddag och fram tills nu så har jag och hjärtat passat cesar, det är allså pappas hund... jag åkte ditt på eftermiddag , gick ut med hunden , satt i uterummet och pluggade sen på kvällen så kom hjärtat när han hade slutat jobba sen så lagade vi  mat, och senare tittade vi på tv.Sen sov vi där tllls idag, Det kändes konstigt att vara där utan att pappa var hemma, men det var mysigt också....

så nu har jag kommit hem för en stund sen, och har precis duchat, fick ducha i kallvatten.... :(

annars blir det bara och ta det lugnt idag ... kan vara skönt det med.... :)

Av Marielle Månsson - 5 mars 2012 10:06

Nu i morse var jag på min andra jobb interjvu, det var på en förskola här i stan. Interjvun gick rätt bra tyckte jag. Men om jag får jobbet så ska jag gå en kurs i montessori pedagogik, det var ett krav som de hade.Först gjorde rektorn interjuvn sen gick vi en runda i byggnaden och hälsade på alla i personalen. Om jag får jobbet så ska jag jobba på en småbarnsavdelning på 10 barn. Mer lagom än och ha närmare 20 småbarn som på förskolan jag gjorde min vftn på. Personalen verkade vara trevliga där. Och lokalerna var trevliga... men nu återstår bara och se om jag får jobbet. Om jag inte skulle få jobbet så vet jag varför, det är inte för att jag är en nyeximenerad förskollärare och saknar erfarenhet eller något liknade,utan det är för att jag har kompletteringar kvar på min utbildning. Hade jag inte haft det så är jag säkert på att jag hade haft jobb idag eller inom en väldigt kort tid, för det är brist på förskollärare.

Men det är som patrik sa, även om jag inte får jobbet så är det bra att jag har fått kommit ditt på interjuv ändå, nu vet hon vem jag är till nästa gång hon behöver anställa folk igen... och kan kolla i mina papper och se om jag är den hon behöver då....


Av Marielle Månsson - 2 mars 2012 20:32

Igår var det pappas födelsedag. Så igår kväll var jag, älsklingen, min bror och hans familj, ett par vänner till pappa och Siv där. Det bjuds på smörgåstårta och vin till det... sen kaffe och tårta...

Extra kul var det och träffa Anton, han är så söt, Patrik och han är så gulliga tillsammans när de leker.... :) Det märks att Anton går på förskola nu , för han är inte lika mammig som tidigare...

Det blev en mycket trevlig kväll. Med trevligt sällskap och god mat och dryck.


idag har jag bara tagit det lugnt, varit på glada och fikat med blivande svärföräldrarna. annars har jag bara varit  hemma.

Kvällen blev inte riktigt som jag eller patrik hade tänkt det men vi tar igen det imorgon och på söndag...

så trevlig helg på er... så hörs vi

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards