Alla inlägg under januari 2012

Av Marielle Månsson - 31 januari 2012 11:06

25 juli 2011 kanske mannen i mitt liv

som rubriken berättar så  var det ett tag som jag skrev här på bloggen , jag har helt enkelt inte kännt för och skriva.Men nu känner jag för det. Om jag kommer ihåg rätt så  var mitt förra inlägg att denna sommaren nog kommer bli lång och tråkig, Men det har hänt en del sen jag skrev det inlägget. Det roligaste  som hänt var ju det som hände på midsommardag, då jag var ute och festade på b2 och från början var allt skit på grund av saker som man tänkte på osv,,,men sen såg jag en trevlig kille i baren som hälsade på mig tidigare på kvällen så  jag fick ett spontant infall att jag skulle gå  fram och prata med honom, jag hade inget och förlora och kvällen kunde inte  blsämre,Det visades sig vara riktigt bra att jag gjorde det, vi hade en riktigt trevlig kväll tillsammans. PÅ måndagen där efter var vi  på dejt på b2 , vi åt middag och hade riktigt trevligt. Sen eftter det fortsatte vi umgås och någon vecka efter det så  blev vi tillsammans. Och nu hawr vi snart  varit tillsammans i en månad. Det har varit den bästa månaden på mycket länge. han är riktigt fin och snäll pojkvän, ger mig rosor,halsband,bjuder mig på middagar ....
Tror faktiskt att detta kan bli riktigt bra. 'Annars är det som vanligt med allt det andra tyvärr, men det kommer bli förändring där med.
det var allt för mig för denna gången
1/10-2011 vår nya lägenhet
 
i dagarna som har varit så har jag och Patrik flyttat till kanalgatan... några goda vänner har  hjälpt oss... och nu för en stund sen så har jag och patrik gjort fint i lägenheten  med lite dukar och prynadsaker,,, vår lägenhet är Super fin... med våra fina möbler ... älskar allt i den.... vi har verkligen tänkt till när hur vi skulle inreda den.... så nu passar allt ihop på ett bra sätt...
Ikväll blir det födelsedagsfest/ inflyttningsfest ... blir en del som kommer... ska bli kul... Detta  är dagen på något nytt och något fint...
sen i Janurari kommer jag flytta in helt med en del grejojr... och jag och patrik blir helsambosar då... jag känner att jag vill ha kvar lägenheten på södergatan ett tag till i alla fall.... tror det blir bäst ...
nu har jag  inte tid och skriva mer....guldgrynet kallar på mig...
vi hörs
25/12-2011 FÖRLOVNING
det som jag aldrig trodde jag skulle få vara med om har hänt. jag har förlovat mig. och det är en riktigt mysigt och härlig känsla. På juldagen på min och patriks julfest  så  frågade Patrik mig om jag ville förlova mej med honom och så klart ville jag det... det finns ingen som jag har älskar så som jag gör med patrik och mina känslor blir bara starkare och starkare för honom. Jag vet att det är honom jag vill leva med resten av mitt liv med.
Det var en trevlig fest hos oss, när jag o patrik hade förlovat oss så blev det champange och nyheten om oss kom ut på facebook... det var många som graulera oss... tack, det värmer.
Sen vid 22,15 gick vi till b2 som redan var fullt med folk men vi lyckades komma in. Det blev lite uppdelat mellan gästerna som var hos oss, men jag och patrik hade kul och njöt av varje sekund av att vara nyförlovad. Det var en helt underbar kväll.
Sen på annan dag jul så blev det jul frukost hos pappa, min fabro och hans fru och daniel med familj var också där. Min kära pappa hade köpt en blomma till mig och patrik i förlovningspresent. Det värmde verkligen. alla där var glada för patrik och min skull... väldigt kul och känna den glädjen. sen på kvällen var vi hos patriks föräldrar och åt julmiddag, de var också väldigt glada för vår skull :)
kommer inte  på mer och skriva men jag njuter av varje dag som jag får ha tillsammans med patrik och att vara förlovad,det är en stor sak för mig. JAg älskar dig patrik
 
31-12-2011
nyårsafton blev riktigt trevligt, först på kvällen åt jag och hjärtat en underbart god middag här hemma.... middagen bestod av ryggbiff, potatis, stekt svamp och sås och till det en flaska vin.... MUMSIGT... sen vid 19,30 gick vi  bort till carro som hade fest, vi var några stycken, men det var inte tråkigt för det,det var ritkigt roligt ändå.... sen vid 23,45 gick vi till torget och kollade raketerna... det var underbart och stå där med mitt hjärta ..... och önska varandra gott nytt år... vi träffade även på andra som vi önskade gott nytt år till....sen blev det efterfest, men jag kände att man började bli ganska trött så jag och hjärtat var där en kort stund innan vi gick hem... helt klart  den BÄSTA nyåret på länge
 
20/1-2012 EXAMEN
den 20/1 blev jag färdigutbildad förskollärare. Den dagen kändes ända lite specill fast man inte åkte in till malmö och till konserthuset och gick på examensavslutningen där. Men det var inte bara jag som inte skulle ditt, visste om att det var en hel del som inte skulle ditt med. PÅ konserthuset skulle det hållas  tal, lite musik, och så delas stipendie ut för bästa examensarbete ut. Jag kände att det ger mig inte så mycket så jag ville lägga ut den avgiften som det skulle kosta för att kunna gå ditt. Visst jag missar lite av examenskänslan men hade ändå en viss examenskänsla fast jag var hemma och firade ....
PÅ kvällen firade jag och mitt underbara hjärta min examen med en middag på resturangen stäket, vilken god mat de har där. kan varmt rekomendera det stället .... och det är väldigt mysigt där. Jag och mitt hjärta drack och åt gott och satt och njöt av varandras sällskap. Sen efter det så  gick  vi in om på Åhlens och hitta ett pc spel som jag letat efter länge så mitt gullgryn gav mig det i examenspresent... Sen gick vi en runda i stan innan vi gick till bion för och se Simon och ekrarna. Helt okey film.... Sen åkte vi hem, väldigt nöjda med kvällen,,,
på lördagen hände inte så mycket, tog det mest lugnt, sen på kvällen drack vi lite vin och gick ner en runda på b2.... jag har märkt en sak att jag och gullgrynet behöver inte ha en massa folk runt omkring oss för att vi ska ha kul, utan vi har roligt ändå, och det hade vi även på b2 fast vi var där själva... roligt kväll det med.
Glömde och ju och berätta att jag fick tulpaner och present av pappa.... :) 
på söndag var bara en mysig slappedag.... trötta efter allt som hänt innan på helgen
 
 
 


 


Av Marielle Månsson - 31 januari 2012 11:02

Idag har jag öppnat en ny blogg.... den nya platsen är:

http://marielle1982.bloggplatsen.se/

 

så det är här jag kommer skriva ifrån i fortsättningen

ha en bra dag!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards